تمام وسایل نقلیه بازی پابجی PUBG

تمام وسایل نقلیه بازی پابجی PUBG

بازی PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS یا همان  پابجی یکی از مهیج ترین بازی های گروهی چند سال اخیر است که توانسته میلیون ها نفر را به خود جذب کند و لحظات مفرح و دلچسبی را برای جوانان خلق کند. یک بازی اکشن آنلاین به تمام معنا که همکاری گروهی رمز موفقیت در آن است. ماکزیمم تعداد نفرات هر گروه چهار نفر است و حداکثر 100 نفر در هر دست بازی شرکت می کنند و تیم یا حتی نفر آخری که زنده بماند برنده بازی می شود و جمله معروف زرد رنگ "winner winner chicken dinner" برای وی به نمایش در می آید. اما در این مقاله می خواهیم تمام وسایل نقلیه موجود در بازی پابجی را با هم مرور کنیم.

اولین وسیله ای که همه افراد در آن سوار می شوند و وارد بازی می شوند هواپیمای ترابری نظامی چهارموتوره C130 با نام کامل "Lockheed C-130 Hercules" است که ظرفیت صد مسافر را دارد.


هواپیمای سی130

پس از پریدن بروی زمین در نقشه های مختلف وسایل نقلیه گوناگونی وجود دارند که به تشریح آنان و بعضی خصوصیات آنان همچون سرعت آنها می پردازیم : انواع خودرو , موتور, قایق و حتی هلیکوپتر!

موتورسیکلت :

این وسیله پرسرعت ترین وسیله ای که روی زمین می توانید با آن حرکت کنید. سرعت نهایی آن 152 کیلومتر بر ساعت است و برای فرار از دست دشمن و تیرنخوردن با توجه به حجم کم دستگاه و سرعت بالا و یا رسیدن سریع به Air Drop بسیار مناسب است. البته کنترل آن از ماشین بسیار سخت تر است و امکان کله ملق زدن در تپه ها و ناهمواری ها بسیار زیاد است که جان شما را کم می کند. پرواز با موتور از فراز خانه ها و سپس کشیدن شاتگان و غافلگیر کردن دشمن یک کار بسیار هیجان انگیز است که کمتر کسی از عهده آن برمی آید! ضمن اینکه شما پشت موتور نمی توانید از اسلحه استفاده کنید و نهایتا نفر ترک موتور می تواند کلت بکشد و یا از اسلحه های اس ام جی استفاده کند!
 
موتورسیکلت پابجی

 

موتور سه چرخ :

این نوع موتور توانایی حمل سه نفر را دارد اما یکی از بدترین وسایل حمل و نقل و البته خنده دار بازی است! چون هیچ وقت در یک مسیر مستقیم حرکت نمی کند و فرمان آن همیشه به سمت سنگین تر موتور می چرخد! سرعت آن هم بسیار کندتر از موتورسیکلت است و کله ملق آن هم شدیدتر! کلا پیشنهاد می شود سوار این ابوغرازه نشوید! 

 

موتور سه چرخ

 

جیپ :

یکی از محبوب ترین ماشین های 4 نفره است که به علت قوی بودن آن می توانید در درگیری ها بیشتر روی آن حساب کنید! سرعت متوسطی دارد و گاهی حتی می توان مدتی پشت آن استتار کرد. مصرف بالای بنزین و سرعت کمتر آن نقطه ضعف بحساب می آیند اما قدرت بالای این ماشین باعث شده بتوان با آن از صخره ها و حتی کوه بالا رفت. معمولا هم رنگ آن تیره است و کمتر دیده می شود. از درون آن هم سه بازیکن می توانند همزمان تیراندازی کنند. یک نوع جیپ سربسته قبلا از بعضی AirDrop ها در می آمد که امکان تیراندازی از آن نبود اما آسیب پذیری آن کمتر بود.

 

جیپ در پابجی

ابوغراضه Tukshai

نوعی موتور سقف دار که ما به آن لقب ابوغراضه داده ایم هم در بازی هست که پیشنهاد می کنیم هیچ وقت سوار آن نشوید چون دیده شده این وسیله با یک خشاب کلا منهدم شده و جان بازیکن خودی را گرفته است! سرعت و قدرت پایین آنرا به یکی از بدترین وسیله های حمل و نقل بازی پابجی تبدیل کرده است! در زبان چینی به آن "توک توک" هم می گویند!

 

موتور سقف دار

مینی بوس :

این هم یکی دیگر از اعصاب خوردکن ترین وسیله های بازی که شش نفر ظرفیت دارد و ما نمی دانیم چرا باید چنین باشد!؟ مثلا شما می توانید دونفر از افراد دشمن را نیز با خود همراه کنید! سرعت مینی بوس هم بسیار پایین و قدرت کمتر و فرمان پذیری افتضاح از ویژگی های آن هستند. اگر به سمت مارک خود بدوید سریع تر خواهید رسید . پس شک نکنید و سوار این مینی بوس زشت نشوید!

 

مینی بوس پابجی

 

باگی Buggy

یکی از وسیله های محبوب و پرتعداد بازی پابجی در نقشه باگی است که نقاط مثبت و منفی خود را دارد. زیبایی ظاهر و سرعت بالا از ویژگی های مثبت باگی هستند و نداشتن حفاظ در مقابل تیر دشمن و روباز بودن آن و همچنین فرمان پذیری افتضاح از ویژگی های منفی آن هستند به این صورت که شما اگر در مسیری غیرمسطح باشید و یک فرمان بیجا بدهید خودرو شروع می کند به پیچیدن دور خودش و هم تیمی شما هم مدام به شما بدوبیراه می گوید و دشمن هم شما را آبکش می کنند درحالیکه شما همانند مرغ پرکنده در حال بکس و باد کردن و چرخیدن دور خودتان هستید. خلاصه که سعی کنید با این ماشین فقط مستقیم بروید! باگی تنها خودرویی است که می توانید همانند موتور با آن پرواز کنید چون سرعت بالایی دارد!

 

باگی

Dacia 1300 :

از نطر ما شبیه پیکان یا پژو 504 است و در رنگ های آبی و سفید در مپ موجود است. معمول ترین سدان بازی که منفجر کردن آن بسیار لذت بخش است مخصوصا که چهار سرنشین هم داشته باشد. سرعت نهایی آن 130 کیلومتر در ساعت است که اگر بخواهیم مقایسه بکنیم سرعت نهایی موتورسیکلت 152 کیلومتر بر ساعت است.

 

سدان پابجی

پیکاپ :

قوی ترین خودروی زمینی که در مپ میرامار یافت می شود و خوراک آفرود است . البته سرعت آن خیلی آهسته است و کمی فرمان پذیری بدی دارد اما قدرت فوق العاده ای دارد و می توانید روی قله کوه با آن حرکت کنید! 

 

پیکاپ

میرادو :

یک خودروی کلاسیک که فقط در مپ میرامار موجود است و البته فرمان پذیری آن افتضاح است. مثلا شما به چپ میپیچید و آن به راست می رود! سرعت بالایی دارد و سقف آن روباز است!

 

میرادو mirado

قایق :

وسیله جذابی برای حرکت در آب با سرعت بالا که می توانید با آن بجای شنا کردن به سرعت به جزیره های نقشه بروید. تنها نکته منفی آن هدایت و کنترل بسیار سخت آن است که مثلا شما به چپ میپیچید و چند ثانیه بعد قایق حرکت به چپ می کند بنابراین احتمال تصادف یا به گل نشستن آن بسیار است!

 

قایق

جت اسکی:

در آپدیت های اخیر پابجی این وسیله جذاب حذف شده است اما قبلا می توانستید بصورت تک نفره با سرعت در آب ویراژ دهید و با سرعت بالا به هرجاییکه می خواستید بروید!

 

جت اسکی

هلیکوپتر :

مهیج ترین وسیله بازی پابجی که تنها در مود PayLoad موجود است و البته چندوقتی است که این مود حذف شده و امکان بازی در آن نیست . البته خبر خوب اینکه بزودی مود جدید با هلیکوپترهای جدید در اواخر سال 2020 به بازار می آید و میتوانید همچون گذشته با آرپیجی سوار هلیکوپتر شوید و کل مپ را با گلوله RPG نابود کنید! کنترل هلیکوپتر خیلی سخت است اما اگر سوار آن شوید می توانید در طرفه العینی به سوی دیگر مپ بروید و هر ماشین و وسیله نقلیه دیگر را از بالا هدف قرار دهید.

 

هلیکوپتر

تانک یا نفربر :

تانک در بازی پابجی نقش طابوت متحرک را دارد. درست است که قوی تر از بقیه خودروها است اما سرعت لاکپشتی دارد و با دو گلوله آرپیجی منهدم می شود و بدتر از همه اینکه وقتی سوار آن هستید نمی توانید به حریف تیراندازی کنید! بدترین سیبل در بازی پابجی همین تانک های بی مصرف هستند!حتی دیده شده که تانک با برخورد به سنگ منفجر شده است! ولی هم در خشکی و هم در آب امکان حرکت دارد.

 

تانک