همه چیز درمورد اپل واچ سری 6

همه چیز درمورد اپل واچ سری 6

همه چیز درمورد اپل واچ

شرکت اپل نسل جدید اپل واچ(سری 6) خود را با هدف تشویق افراد به فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی عرضه کرد که شامل الزامات  دوران همه گیری کرونا مثل نظارت بر میزان اکسیژن خون و تشخیص خودکار شستشوی دست و دیگر ویژگی ها مثل اندازه گیری میزان خواب، تغییرات ارتفاع و ورزشهای هوازی میباشد.

قیمت این ساعتها از 499 دلار شروع میشود. این ویژگی ها تا چقدر به سلامتی شما کمک میکند؟

اپل واچ به سمت جنبه های پزشکی میرود؛

مهمترین ویژگی اپل واچ سری 6 اندازه گیری میزان اکسیژن خون است. این ویژگی به شرایط امروز دنیا مربوط میشود، چرا که ممکن است سطح اکسیژن افراد مبتلا به کووید 19 پایین بیاید. کارشناسان میگویند این داده های اولیه میتوانند کمک خوبی به پزشکان در جهت درمان شخص بیمار باشد.

apple watch blood oxygen

اما به تنهایی گزینه قابل اعتمادی نیستند و فقط به این اطلاعات اکتفا نکنید.

شرکت اپل در این راستا در حال انجام چند پروژه تحقیقاتی است تا بتواند به بیماران مبتلا به آسم کمک کند و به دنبال این است که ببیند اپل واچ می تواند به تشخیص شرایط تنفسی افراد بیمار مانند آنفولانزای فصلی یا کووید19 بر اساس تغییرات ضربان قلب و سطح اکسیژن خون آنها کمک کند یا نه؛

به گفته دلشا کارپنتر دانشیار بخش دارو و سیاست گذاری دانشگاه کارولینای شمالی، گجت های پوشیدنی میتوانند به افراد در مدیریت بیماری های مزمن مانند آسم، فشارخون بالا و دیابت کمک کنند. از مزایای این دستگاهها این است که به صورت گسترده در دسترس هستند و به خوبی به تلفن های هوشمند وصل میشوند.اما به علت قیمت بالای آنها ممکن است برخی افراد بیمار توانایی خرید آن را نداشته باشند.

apple watch hart beat

گجت های پوشیدنی کمک خوبی هستند اما عادت های زندگی هم مهم اند. بیشتر ویژگی های اپل واچ سری 6 با هدف افزایش سلامت عمومی مردم دنیا است. یکی از این ویژگی ها این است که تشخیص میدهد شما چند بار دستهایتان را می شویید. اگر تا به امروز بیماری فراگیر کووید19 باعث نشده تا شما به شستشوی مکرر دستهایتان عادت کنید، باید اجازه بدهید تا ساعتتان به شما یادآوری بکند.

ویژگی بعدی ، اندازه گیری میزان خواب است که اکثر برنامه های گوشی های هوشمند آن را ارائه میدهند.

اگر در مورد اطلاعاتی که ساعت شما میدهد نگرانید میتوانید با پزشک خود مشورت کنید. فناوری های نوین به مردم کمک میکنند تا بیشتر مراقب سلامتی خود باشند اما تمامی این اطلاعات تخمینی هستند و اطلاعات دقیق و مطلق نیستند. این اطلاعات برای بهبود عادتهای روزمره شما مثل پیاده روی ، سرعت بالا و پایین رفتن از پله ها، مدت زمانی که نشسته اید و شستشوی دستهایتان کمک شایانی میکنند.

اگرچه این اطلاعات برای همه انگیزه ای برای حفظ سلامتی نمیشود و چه بسا در بعضی افراد موجب اضطراب میشود پس چندان مهم نیست که کدام گجت را به مچ دست خود دارید، از آن مهمتر این است که عادات سالم را در خود پرورش دهید. پس این دستگاهها ابزاری هستند تا شما بتوانید به ایجاد عادتهای خوب برسید.