تعبیر خواب در واقعیت

تعبیر خواب در واقعیت

خواب هایمان به ما چه میگویند
۱۰ مورد از رایج ترین رویاها و معنی آنها:
احتمالا برایتان پیش آمده که خواب دیده باشید در انظار عمومی برهنه هستید یا از ارتفاع سقوط می کنید. ممکن است پس از بیدار شدن برای لحظاتی احساس نگرانی کنیم . گرچه تجربه ی این خواب ها هنگام وقوعشان خیلی واقعی به نظر می آیند اما تقریبا ۹۵% آنها در عرض چند دقیقه  بعد از بیدار شدن فراموش می شوند. خواب هایی که در حافظه می مانند میتوانند معانی عمیق تری داشته باشند که از طریق تعبیر خواب کشف شوند.
در این مقاله به بررسی ۱۰ خواب رایج پرداختیم که توسط روانشناسان و محققان دیگر مورد مطالعه قرار گرفته اند.


۱. سقوط از ارتفاع
سقوط از ارتفاع در واقع جنبه ی غیر قابل کنترل و درماندگی موضوعی را نشان میدهد. مثلا فرد در مورد از دست دادن توانایی کنترل چیز مهمی در زندگی احساس ناراحتی میکند یا ممکن است از ضرورت به کنار گذاشتن چیزی که دوست دارد آن را نگه دارد، مضطرب باشد
به عنوان مثال کسی که می‌داند در شرف از دست دادن شغلش است ممکن است رویایی سقوط را به عنوان نمادی برای ناتوانی در تامین هزینه های خانواده آش ببیند.
والدینی که فرزندشان به دانشگاه شهری دیگر رفته ممکن است این رویا را ببینند زیرا نگران وضعیت زندگی فرزند خود هستند.
این رویا نشان دهنده ترس های درونی ما در مورد از دست دادن چیزی مهم است که بابت آن نگرانیم مثل شغل،رابطه شخصی،خانواده و....


۲. قتل
دیدن یک رویای خشن در مورد کشتن یک شخص یا حیوان بسیار آزاردهنده است. با این حال دیدن کشتن در خواب به این معنی نیست که بیننده خواب ب قصد آسیب زدن به موجودی را داشته باشد.
کشتن در خواب ب نمادی برای از بین بردن ویژگی منفی در شخص است. افرادی که بیش از از حد احساس ناامنی میکنند یا عادت بدی می بینند که تمایل دارند آنرا در خود اصلاح کنند در مورد قتل در خواب می بینند.
رویاهای مربوط به آسیب رساندن به یک شخص خاص می‌تواند به این معنی باشد که بیننده خواب احساسات منفی نسبت به فرد دارد که این فرد می‌تواند دوست، اعضای خانواده، همکار یا آشنا باشد.


۳. برهنگی
یکی دیگر از خواب هایی که تجربه کرده ایم این است که در مقابل دیگران برهنه هستیم در حالیکه ناگهانی متوجه آن شده ایم.
افرادی که دوست ندارند بلافاصله با همه صمیمی شوند و کسانی که در برقراری ارتباط صمیمانه مهارت ندارند معمولاً این دستگاه ها را زیاد میبیند.
حس جلب توجه دیگران به علت برهنگی در خواب میتوانند مربوط به موفقیت در کاری یا دستاورد اخیر او باشد.


۴. دریای طوفانی
آب نماد ذهن در خواب است. فردی که ذهنی آرام دارد و با خود در صلح است ست در خواب هم آب های آرام را می بیند برعکس فردی که که دچار بی ثباتی عاطفی است، در زندگی درگیری ذهنی فراوان دارد ،نسبت به خود احساس رضایت کافی ندارد دریای طوفانی و آب های پراکنده زیاد می بیند.


۵. گم کردن یا پیدا کردن پول

محققان دریافته اند که رویاهای مربوط به پول با احساس ارزشمندی در افراد ارتباط دارد. افرادی که خواب پیدا کردن پول می بینند اعتماد به نفس بیشتری دارند اما کسی که خواب میبیند پول گم کرده است ممکن است اخیراً شرایط نامساعد را تجربه کرده باشد. مبادله پول در خواب به این معنی است که بیننده خواب در آینده نزدیک تغییرات بزرگی را تجربه می کند.


۶. شیاطین
کابوس هایی که در آن ها شیاطین باشند، بدترین خواب ها هستند.
طبق تحقیقات،شیاطین نشان‌دهنده احساساتی هستند که بیننده آنها را سرکوب می کند برای متوقف کردن این کابوس ها لازم است بیننده این احساسات را بیان کند و هر چه زودتر آنها را به کمک یک مشاور در زندگی خود حل کند تا احساسات منفی از بین بروند.


۷. مرگ دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده
روزگاری تصور می‌شد که رویاهای مربوط به مرگ عزیزان نوعی پیشگویی است اما امروزه تحقیقات نشان داده که این خواب ها نشانه یک تغییر عمده در زندگی حال بیننده،پایان یافتن یک مرحله از زندگی و شروع مرحله جدید است.


۸. امتحان دوران مدرسه
برای افرادی که سالهاست دوران مدرسه را تمام کردند اغلب پیش آمده که خواب ببیند امتحان مهمی دارند که که برای آن آمادگی ندارند و درس نخوانده‌اند.
این نوع خواب ها مربوط به ارزیابی شخصی فرد بیننده در مورد جنبه‌های زندگی است. با تمرکز بر روی محتوای آزمون می توان این نکته را دریافت به کدام قسمت از زندگی توسط ضمیر ناخودآگاه مورد بررسی قرار می گیرد.


۹. مورد تعقیب قرار گرفتن
احساس تعقیب شدن در خواب را می‌توان اضطراب آب و ترس توصیف کرد.
آینده ممکن است از سمت شخصی که او را تعقیب می کند احساس خطر کند. مثلاً فردی که در حال رقابت در محل کار است ممکن است در خواب ببیند توسط افرادی که در این موقعیت قرار دارند تحت تعقیب قرار می گیرد. شاید تعقیب کننده ها کسانی نباشند که فرد در زندگی واقعی آنها را می شناسد بلکه نمادی از آن افراد هستند. باید به ویژگی های شخصیتی ویژگی های جسمی مشابه در آن ها دقت کرد تا مشخص شود از سمت چه کسانی احساس خطر می‌کنند.


۱۰. کاوش در یک خانه
زیگموند فروید اظهار دارد که خانه در خواب نشانه خود بیننده خواب است. هر اتاق در خانه ویژگی های متفاوتی از شخص را نشان می‌دهد. اتاق های پنهان مربوط به خاطرات و احساساتی است که سرکوب شده اند .این اتاق ها ممکن است مملو از شیاطین یا سایر نمادهای احساسات منفی باشند. طبقات خانه را میتوان لایه هایی است روان فرد رویابین دانست.
 

تعبیر خواب